Monday, May 18, 2015

Ik Kan Mee

Ik kan mee met jou
Maar ik kan evengoed thuisblijven
Want de storm is op komst
Het stof stuift al weg

Jouw vlucht scheert hoge toppen
Over de Andes en Bob's vallei
Ik kom daar graag
In gedachten

Het klimaat is er zacht
Geen woordenvallen
Enkel vleugels
En een gouden gloed

Jouw humanisme bevalt me
Jouw empathie ontwapent
Jouw complexiteit verwart me
En ik ken je niet eens

Ik zeg jouw naam
Omdat je de mijne nooit zal weten
Niet hier
In dit onderaardse hellevuur

Daar geef ik me niet bloot
Enkel in woorden
Cijfer ik me weg
Als een trillende code

Die wacht om gekraakt te worden
Alvorens er nog
Iets goeds mee te doen
In het weeshuis van de ziel

Zo bezien is de reischeque verdiend
Maar je weet dat ik hem nog niet aanneem
De troepen hebben mij nog nodig
En daarna de tropen

© GdJ

No comments:

Post a Comment